آموزش ریاضی نوین = new mathedu

توسط این نرم افزار می توان با داشتن معادله، خط مربوط به آن را رسم کرد و نیز دارای بازی جذابی میباشد که استفاده عملی از دستگاه مختصات را برای شما فراهم می آورد. همچنین فیلم استفاده از رسم خط راست در زندگی روزمره، در این نرم افزار گنجانده شده است.

 

البته به دلیل بالا بودن سایز این فیلم ها، در این مطلب تنها خود نرم افزار برای دانلود قرار داده شده و فایل فیلم ها در مطالب آینده درج خواهد شد. البته فیلم و صدا ندارد .

این نرم افزار برای دانش آموزان کلاس سوم راهنمایی و اول  دبیرستان  مناسب می باشد.

برای دریافت نرم افزار روی لینک زیر کلیک کنید
منبع : http://mollamath.mihanblog.com

 


برچسب‌ها: <-TagName->
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 27 بهمن 1390برچسب:, توسط امیر


نرم افزار جدید
نرم افزار رسم معادله درجه دو (رسم سهمی )



این نرم افزار با دادن اعداد مربوط به معادله درجه دو ، سهمی مربوط به آن را رسم می کند .
حجم : 658 kb
.یافتن شیب و معادله خط-


در این نرم افزار با داشتن مختصات دو نقطه می توان شیب خط گذرنده از این دو نقطه را بدست آورد و نیز معادله خط آن را پیدا کرد.


حجم : 650  kb


جهت دریافت نرم افزار از لینک آبی رنگ  بالا استفاده کنید.







در این نرم افزار ، یک دستگاه دو معادله و دو مجهول به شما ارائه می شود که می توان ابتدا دو خط مربوط به دستگاه را در دستگاه مختصات رسم نمود سپس با استفاده از  یک فرمول ، x , y را حساب کرده و همین    x , y که مختصات نقطه برخورد این دو خط می باشد را به محل برخورد این دو خط انتقال می دهد.


حجم : 774 kb


جهت دریافت نرم افزار از لینک سبز رنگ  بالا استفاده کنید.




 این نرم افزار که مخصوص موبایل می باشد توسط دانش آموز بزرگوار ذبیرستان تیز هوشان بنام آقای محمد زبیری طراحی گردیده که از لحاظ نرم افزاری جالب می باشد ولی از لحاظ محتوایی نیاز به بازنگری بیشتر دارد . انشا الله در روز های بعد نرم افزار های بیشتری از این دوست عزیز در وبلاگ خواهید دید.برای استفاده این نرم افزار پس از دانلود آن ،از winrar طریق  آنرا extract کرده و فایل با پسوند jar را در موبایل نصب نموده، سپس از آن استفاده کنید . حجم : 722 kbهمین جا از این دوست عزیز که آنرا طراحی نموده تشکر می نمایم .

 

یافتن ریشه های معادله  درجه دو از طریق دلتا

 

 

 معادله درجه دویی به شما ارائه می شود که با جاگذاری اعداد در مضرب های مربوطه و کلیک آیکن  یافتن دلتا ، مراحل  فرمول دلتا و محاسبه دلتا نشان داده می شود. سپس اگر دلتا مثبت باشد دو جواب ، اگر صفر باشد یک جواب و اگر منفی باشد جوابی ندارد به شما نشان داده می شود .بهتر است خود نرم افزار را امتحان کنید .سرعت محاسبه نیز به شما داده می شود که با افزایش آن  ، سرعت محاسبه ریشه و دلتا کمتر خواهد شد . این نرم افزار آموزش بسیار خوبی برای کلاس اول دبیرستان می باشد .حجم :662 kb

نرم افزار تجزیه  

در این نرم افزار با جایگذاری چند عدد در معادله درجه دو می توان انرا تجزیه کرد

حجم : 601 kb


منبع : http://mollamath.mihanblog.com

 

 


برچسب‌ها: <-TagName->
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 27 بهمن 1390برچسب:, توسط امیر
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 27 بهمن 1390برچسب:, توسط امیر
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 24 بهمن 1390برچسب:, توسط امیر
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 3 بهمن 1390برچسب:, توسط امیر

همانطور که می دانیم در کتاب دوم راهنمایی معمایی به شکل زیر وجود دارد و از ما خواسته تا بدون اینکه بندها را پاره یا گره ها را باز کنیم بتوانیم بند ها را از دستان خارج کنیم ...

شما می توانید جواب را در ادامه مطلب بیابید /...


برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 27 دی 1390برچسب:, توسط امیر
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 22 دی 1390برچسب:, توسط امیر

 

تقویم کنفرانس
شروع ارسال مقاله  :  ۱۳۹۰/۱۰/۰۵
 پایان ارسال مقاله  :  ۱۳۹۱/۲/۱۲
اعلام پذیرش  :  ۱۳۹۱/۳/۱۲
ثبت نام نهایی  :  ۱۳۹۱/۴/۱۲
تاریخ برگزاری  :  ۱۳۹۱/۶/۱۲
تاریخ پایان  :  ۱۳۹۱/۶/۱۵

توضیحات بیشتر در خصوص این کنفرانس و ارسال مقاله و فراخوان شماره 1 کنفرانس را در ادامه مطلبببینید .

 


برچسب‌ها: <-TagName->
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 22 دی 1390برچسب:, توسط امیر

در ادامه مطلب مجموعه ای از نرم افزار ها و بازیهای آموزشی فلش را در مقطع راهنمایی خواهید یافت ...

که در صورت تمایل می توانید آنرا را به صورت آنلاین اجرا کرده و یا بعد از دانلود فایل موجود

به صورت آفلاین مورد استفاده قرار دهید .


منبع : 

وبلاگ آقای محمد امامی اصل دبیر ریاضی شهرستان سبزوار


 


برچسب‌ها: <-TagName->
نوشته شده در تاريخ جمعه 9 دی 1390برچسب:, توسط امیر






برگرفته از سایت شرکت انیاک


به نکات زیر توجه کنید

:


1) نرم افزارهای آموزشی زیر بین یک تا سه بخش اول آنها

رایگان

است. ولی در فایلهای زیر تمامی بخشهای موجود هستند.


2) برای ورود به بخشهای غیر رایگان باید کد وارد کنید.

برای خرید کد وارد این لینک شوید.

3) نرم افزارهای آموزشی زیر بصورت شبیه سازی شده، تصویری به همراه صدا و متن فارسی هستند.


4) این نرم افزارها قابل اجرا بر روی سی دی و هارد دیسک هستند.

5) بعد از خرید و یا داشتن کد خرید ، باید به این لینک  مراجه کرده و شماره 9 رقمی کد خرید و همچنین شماره 9 رقمی آبی رنگ (شماره روی مانیتور بعد اجرا )  را وارد کرده  تا کد فعال سازی 9 رقمی مجموعه به ایمیلتان ارسال گردد . ( داشتن ایمیل ضروری است )

در صورتی که موفق به دانلود نرم افزار آموزشی نشدید با پشتیبان سایت تماس بگیرید.


برچسب‌ها: <-TagName->
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 17 آذر 1390برچسب:, توسط امیر
دستگاه شمارش
جذز
کلیک راست بر روی لینک کنید و گزینه saveرا انتخاب کنید (توان )

parsaspace.com/files/5092524884/


تهیه شده توسط:مرتضی روح الهی

دبیر ریاضی مدرسه راهنمایی نمونه دولتی البرز


برچسب‌ها: <-TagName->
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 16 آذر 1390برچسب:, توسط امیر

در زیر تعدادی لینک رو می بینید که برای درک بهتر مفاهیم درسی می توانید روی آن کلیک کرده و با بازی درستون رو هم بهتر یاد بگیرید.

بازی انیمیشن دستگاه مختصات ( مخصوصا بچه های سال دوم که درس مختصات تازه شروع می شود.)

بازی برای معادله خط ( مخصوص دانش آموزان سال سوم)

 


برچسب‌ها: <-TagName->
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 16 آذر 1390برچسب:, توسط امیر

هر عددي كه  دوست داريد در نظر بگيريد ( مثلا عدد 674328 )

تعداد رقمهاي اين عدد را شمرده و آنرا بنويسيد ( در اين مثال 6 مي شود )

سپس تعداد ارقام زوج را شمرده کنار عدد قبلي قرار دهيد ( تعداد زوجها 4 است پس داريم 64 )

حال تعداد ارقام فرد را شمرده کنار عدد قبلي قرار دهيد ( تعداد فردها 2 است پس داريم 642 )

هم اکنون عدد 642 را داريم با اين عدد نيز مراحل با لا را تکرار کرده

تعداد رقمهاي اين عدد را شمرده و آنرا بنويسيد ( 3 مي شود )

سپس تعداد ارقام زوج را شمرده کنار عدد قبلي قرار دهيد ( تعداد زوجها 3 است پس داريم 33 )

حال تعداد ارقام فرد را شمرده کنار عدد قبلي قرار دهيد ( تعداد فردها 0 است پس داريم 330 )

حالا براي عدد 330 اين کار را انجام مي دهيم

تعداد رقمهاي اين عدد را شمرده و آنرا بنويسيد ( 3 مي شود )

سپس تعداد ارقام زوج را شمرده کنار عدد قبلي قرار دهيد ( تعداد زوجها 1 است پس داريم 31)

حال تعداد ارقام فرد را شمرده کنار عدد قبلي قرار دهيد ( تعداد فردها 2 است پس داريم 312 )

در اين مثال مشاهده نموديم که آ خر به 312 رسيديم

ما ادعا مي کنيم که هر عدد طبيعي با اين روال به 312 ختم مي شود باور نداريد امتحان کنيد

-----------------------------------

منبع : http://zojriazi.blogfa.com


برچسب‌ها: <-TagName->
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 25 آبان 1390برچسب:, توسط امیر
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 12 آبان 1390برچسب:, توسط امیر

2 فتیله داریم ... یکی بلند و با عرض کم (فتیله شماره 1)   و دیگری کوتاهتر و با قطر زیاد (فتیله شماره 2) .

ما می دانیم که هر کدام از فتیله ها پس از روشن شدن در مدت   ( یک ساعت )  سوختن تمام می شوند .

حال به ما گفته ان که با کمک این فتیله ها  و بدون استفاده از ساعت و یا هر وسیله دیگر نشان دهنده زمان ، و فقط با استفاده از کبریت  و وسایل آزمایشگاهی ، آزمایشی طراحی کنیم تا به وسیله آن مدت 15 دقیقه ( یک ربع ساعت ) را پیدا کنیم .

آیا شما می توانید چنین کاری را انجام دهید ؟

مسئله 100% جواب دارد ...

جواب در ادامه مطلب است ...


برچسب‌ها: <-TagName->
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 10 آبان 1390برچسب:, توسط امیر
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 7 صفحه بعد
قالب وبلاگ